"Onderbuik"

Onderbuik - Tine Bergen

- Wat gebeurde er met Lotte en Sander? -


"Ik staarde naar mijn handen, strak rond het tafelblad geklemd. Ik wist niet dat ik zo kon haten. Ik klampte me vast aan dat gevoel. Staarde naar de wond aan de binnenkant van mijn arm. Dit keer, eindelijk, zouden de zaken niet gaan zoals dat voor mij beslist werd. Dit keer zou ik beslissen wat er in mijn leven gebeurde (...)"

Toen ik voor het eerst de korte inhoud van het boek las, wilde ik graag weten waarover het boek juist zou gaan. Ik kon weinig opmaken uit de korte inhoud en juist dat maakte me nieuwsgierig om het boek te lezen.

Vianne (het hoofdpersonage) gaat op onderzoek uit wanneer Lotte en Sander verdwijnen. Doorheen het onderzoek stuit ze op heel wat mysteries. 
Het verhaal werd vanuit verschillende perspectieven geschreven: vanuit het perspectief van Vianne en de zus van Sander (via een blog). En dan is er nog het mysterieuze perspectief (geschreven op de zwarte bladzijden van het boek) waarover je pas in de helft van het boek wat meer ontdekt. Pas dan vallen er meer en meer puzzelstukjes in elkaar. 

Het boek startte meteen erg mysterieus. Dit zorgde er wel voor dat ik, vooral in het begin, niet goed wist wat ik aan het lezen was en af en toe de draad wat kwijt raakte, vooral op de zwarte bladzijden dan. Eenmaal ik wat verder in het boek was, las het als een trein. 
Ook de gevoelens en gedachten van de personages worden erg goed weergegeven. Hierdoor kon ik me inleven in het verhaal. 

Het boek weet de spanning op te bouwen en het blijft gissen over wat er met Lotte en Sander gebeurde tot op het einde. Anderzijds blijven er ook nog een heleboel vragen onbeantwoord. Dit zorgt er wel voor dat je eigenlijk de volgende boeken van de serie moet lezen.  
Dit eerste boek van de serie 'Het College', zorgde er dus zeker voor dat ik het vervolg van de boeken nog wil lezen. Zeker omdat op het einde van dit boek namelijk nog niet alles uitgeklaard is. 

Voor wie houdt van spannende, mysterieuze verhalen is dit boek zeker een aanrader! 
Je moet er dan uiteraard wel tegen kunnen dat je op het einde van het boek nog steeds geen antwoord hebt op al je vragen ;) 


Veel leesplezier!
Yana Vermeiren


- Boek Kinder- en Jeugdjury 4 -

Reacties